3/5/08

Salah ke?

Salah ke jadi yang terbaik di antara yang terbaik?
Kenape org suke tak puas hati dengan org lain ?
Sebenarnya aku dah lama sedar, ramai org dah ade PHD tanpa perlu belajar di Univ.
Perasaan Hasad Dengki... Itulah yang aku paling benci...
Bukan aku nak berlagak... Tapi aku selalu dapat ape yang aku nak...
Sebab ape? Aku USAHA... tapi orang mungkin tak perasan cara aku, tapi cuma
nampak ape yng aku perolehi.
Jadi kalau nak sesuatu, kenela usaha lebih sikit, jangan bermusuh dengan orang, jangan
buat orang tak suka kite...
Aku ingat lagi kata2 bos lama aku, " walaupun kite tak suka kat orang tu, tapi kite tak bole tunjuk yang kite benci dengan orang tu, be profesional... buat ape yang kite patut buat"
Betul... Aku dah praktikkannya... Hasil nya... Ape yang aku mintak tolong org, tanya orang, tak pernah aku temui kesukaran, kegagalan...
Bukan lah aku kata kite kene bodek ... tapi kite buat ape yang patut... Jangan melebih, jgn pulak kurang...
Tak tau lah ape kate kalian...

2 comments:

~dalila~dyla~deyll~della~ said...

biarkan org yg jeles tu...
mana ada org dpt sesuatu tanpa usaha...
aku pun nympah org yg takleh tgk org lain senang

bella barina said...

allo yayan ^_^

lama tak dengar citer..hehe.

ala, bese la..pedulikan je org camtu. tak berkudis pun kalau x bkwn ngan dorg..

redha je la..