5/28/09

Hari Kedua di Taska

Ammar seperti biasa menangis pada mulanya.. Imran masih tidur.. Biasalah tu...
Dan laporan daripada Kakak Pengasuh... (Yan panggil Cikgu..)
1) Ammar senang nak jaga.. Die makan apa saja diberi
2) Imran tak nak minum dan makan
Emm... cemane nak buat dengan Imran ni?

Emm.. Mama dah balik umah.. kos keseluruhan RM 2800.00 ..
Keputusan ujian :
Tahap kolesterol Mama dah meningkat menyebabkan penyempitan saluran darah ke otak.
Pasal tu lah Mama selalu sakit bahagian belakang kepala.. Mama juga ada masalah darah pekat.. Itu yang Yan dengar dari Papa...
Sebelum balik, doc ade bekalkan Mama ubatan.. antaranya untuk cair darah...
Dan selebihnya Mama tak boleh tertekan ... Kene banyak berehat.. dan dalam tempoh sebulan, kene wat pemeriksaan lagi.. kalau tanda-tanda sakit Mama tu dah nak berulang, cepat-cepat bawak ke HUKM.. Dan Mama sangat berpotensi untuk kene Strok..

Yan terpaksa redha dengan dugaan ini... Doakan Mama Yan dapat bertahan...

Maksud hadith nabi:” Bagi setiap penyakit itu ada penawarnya, apabila serasi penyakit dengan penawarnya, nescaya ia akan sembuh dengan izin Allah ”. ( Imam Muslim dari Jabir)

2 comments:

DYLA said...

yan, baru baca satu persatu ni. harap yan tabah hadapi smua dugaan ni.

aku doakan mama yan cpt sembuh spt sediakala.

yayan said...

thanks Dell,Yan harap walau tak dapat sembuh 100% pun janganlah Mama sakit2 lagi..