4/17/09

Sampai Bila?

Kala ini, emosi saya tidak begitu stabil..
Kadangkala saya rasa nak je berhenti daripada terus ber blogging..
Kenapa?
Saya rasa belum bersedia untuk bercerita tentang hati saya...
Argh.. kenapalah saya susah sangat nak luahkan apa yang ada dalam hati ni?
Hati saya, jiwa saya sangat lain dengan luaran saya..
Adakah ini penangan orang berbadan dua?
TIDAK...
Saya memang begini..
HATI saya menangis..
TERUKNYA saya...
BERLAKON sahaja...
MENIPU orang sekeliling...
Dengan senyum tawa...
Saya PERLU menjaga hati ramai orang...
TIDAK SESUAI untuk dikongsi UMUM...
Saya tak suka tunjukkan pada orang
yang sebenarnya saya
sedang BERSEDIH
Buat apa?
Bukan orang boleh buat apa-apa..
tak boleh tolong..
MASALAH sungguh
saya yang BERMASALAH..
tapi sampai bila ?
sampai bila saya nak simpan?
sampai mati kot...

3 comments:

DYLA said...

some part mmg kite leh share, but some personal part adalah sgt baik kite simpan sendri. aku pun mcm tu.

btul yan, hati kite siapa la tahu.

if it too personal, share la ngan org yg paling rapat ngan kite. cthnya hubby, mak or kakak. simpan sorang2 boleh sakit kpala dibuatnya.

tp yan, masa pregnant tak elok kite bermuram durja. takut nnti baby terbawa2. apa kata yan pi hiburkan diri buat sesuatu yg yan suka. asalkan hati puas.

fuadnis said...

yan,
nis tgk dr awal yan mula start meluahkan rase kat blog ni..nis dapati yan terlalu banyak memendam rasa..betul kata yan..berbeza dari kahidupan luaran yg yan tunjukkan..

apapun,cubalah ..dan terus mencuba agar segala kekusutan yg membelengu dapat dileraikan..nis bimbang ia akan mempengaruhi segala corak kehidupan yan yg akhirnya akan memusnahkan setiap saat kebahagiaan yan..

bersabar ye sahabatku sayang..

tunfrida said...

aku setuju dgn Deyll.

blog mmg bukan tempat utk cerita masalah peribadi. kalau adapun yg berbuat begitu mesti dia dah tapis dulu...takkan nak luah semua kat blog. nak pula masalah peribadi, keluarga dan seumpamanya.

ceritalah pd orang yang yan percayai dpt membantu, yan. jgn simpan dlm hati.