7/9/08

Jawapan Untuk Pn.Normi

Ape hidangan yang sering saya masak dirumah?

Heheh... Yan mane masak kat umah.. Selalu masak maggi ngan nasik je... Kalau masak hidangan pun kalau tak keje... dan terlebih rajin .. Cume Yan suke cuba resepi2 kek kukus.. Baru2 nie Yan berjaya wat Kek Buah Kukus ... kek Coklat Hitam Manis tu dah selalu dah wat.. Tukar plak .. Next, kalau ade mase, Yan nak wat kek mocha oren ... aler amik resepi mamafami.. Ok.. Harap2 berjaya dan dapat menjawab soalan Pn. Normi kite

3 comments:

Unknown said...

salaam. tq kerana sudi sahut dan jawab soalan dari ku.

sebut tentang kek, yan dah try ke kek buah yg featured dalam my silentkitchen.blogspot dulu tu? macamana hasil kek yang dibakar dalam microwave-oven ko tu? aku betul2 nak tahu ni sebab ada hati nak sambar micro-oven satu hari nnt.

YAN said...

yang resepi silent kitchen tu tak try la normi... tak menag tangan nak buat gula hangus... yan wat guna resepi2 senang dalam mjlh RASA.. Lagi satu, haritu try wat kek buah, Yan tak brape geti guna mic-oven, mcm dah rosak dah benda alah tu.. So, yan berani wat kek kukus sajork... hehe

Unknown said...

yan silap tengok kot, rasanya tak de resepi kek buah kat silentkitchen guna gula hangus sebab semua yang ada kat situ aku dah buat (dan aku tak penah buat kek gula hangus). teringin nak cuba gak (ada gak resepi terperam) tapi tah bila ntah. aku suka kek buah kukus gak yan, selain mudah, aku suka teksturnya yg moist gitu...nak masak pun mudah tenggek dan tinggal. hehehehe

sayangnya oven tu kalo rosak yan...sesekali try la guna. sayang kalau tak pakai, kalau kena zakat, agaknya ko dah kena bayar sebab ko simpan tak pakai-pakai..hehee...gurau je!