9/9/09

Juadah berbuka semalam

Watermelon Juice
telur dadar yang dah kene cilok oleh Ammar

Kailan ikan masin

Udang goreng tepung- wishlist Mr. Hubby
Emm... Ni je yang sempat disediakan semalam.. Mr. Hubby balik lewat sebab ada meeting kat SUK.. Ntah pape la meeting buat petang. Kan bagus buat pagi, takdela yang dari daerah jauh tu tergesa-gesa nak balik berbuka ngan anak isteri.. Dah lah tu kalau jem teruk lagila haru.. kene berbuka tengah jalan.. Apela... Dan kesian kat Yan ni.. tertunggang tonggeng bersilat kat dapur tu.. Walaupun juadah tu tak susah mane nak sediakan, tapi budak 2 orang tu suka bikin hati jadi panas.. Kalau di biar berdua, ade aje benda nak dibuat.. Sepahkan biskutla, tolak-tolak la.. Aduh hiruk piruk dibuatnya.. Tu belum kejap-kejap datang dapur mintak susula, milo la.. Penat woooo.... Tapi, alhamdulillah Yan sempat gak siapkan semuanya sebelum waktu berbuka.. dan Mr. Hubby sempat sampai sebelum azan untuk melayan anak-anak...
Bukan tak nak beli je kat PaRam, tapi bayangkanlah Yan nak mengheret 2 budak tu g PaRam? Hish, tak dapat bayangkan.. Emmm... hari ni Mr. Hubby ada meeting lagi kat SUK.. Petang gak... Argh.. Apa nak masak ni?

6 comments:

fuadnis said...

suke bebenor ko masak kailan ikan masin je ye yan??sayur lain ko tak suke makan ke yan??hehe..

oh ye yan..klu tak salah aku bukan "hiruk piruk"..tapi "hiruk pikuk"....

YAN said...

Itu salah satu sayur yg dimakan oleh Mr. Hubby.. Cuma beberapa sayur je yg dimakan, jadi aku takde pilihan sgt.. Kalau aku, banyak sayur yg aku suka..
Emm.. pasal spelling, maafkan je la.. aku bukannya terror sgt BM masa belajor dulu pun..

.tunfrida. said...

tulah dia ye yan, dua hero.
anakanda ku yg sepasang belum cukup melasak macam im dan ammar tu pun kadang buat aku terpaksa dok hadap diorang je, kalo idak... sorang menggelek, sorang kena terap...menangis lagi, sorang dilayan sorang lagi merayu juga mintak perhatian. udahnya, tak siap lah kerja aku.

YAN said...

Emm... samela.. Yang dah besar ni pun sentiasa minta perhatian...

mariaariffbaby said...

:D
atleast u masak kan..

ok la..dah banyak gak lauk2 ni..

btw, salam kenal dari saya
:D

YAN said...

Emm... Maria, salam perkenalan..